Συμβουλευτική για οικονομικά προβλήματα και προβλήματα ανεργίας

Δημοσιεύτηκε από τον/την socialwelfare στις

Σκόρπιες λέξεις για επαγγελματική επιτυχία

Μελέτη περίπτωσης Συμβουλευτικής: Ομαδική Συμβουλευτική

Ομάδα στόχος: Φοιτητές με οικονομικά προβλήματα και προβλήματα ανεργίας

Εισαγωγή: Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της διαχείρισης της σταδιοδρομίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα χαρακτηριστικά που λειτουργούν ως κίνδυνοι και παράγοντες αποκλεισμού: μειωμένη αυτοεκτίμηση, αρνητικές πεποιθήσεις, χαμηλά επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας, έλλειψη κοινωνικής ζωής, αρνητικά συναισθήματα, έλλειψη οράματος για το μέλλον. Η έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές στην αγορά εργασίας και η έλλειψη δεξιοτήτων που απαιτούνται, ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις επιλογές, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που επαυξάνουν την αποχή από την εκπαίδευση – κατάρτιση και τις λιγοστές συνδέσεις με την αγορά εργασίας. Εξίσου σημαντική είναι η εκμάθηση εποικοδομητικών τεχνικών αναζήτησης εργασίας, αλλά και η παροχή πληροφόρησης, καθώς συνήθως τα άτομα αναζητούν εργασία με μη συστηματικούς ή λαθεμένους τρόπους. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρείται ότι μετά από λίγες μέρες αναζήτησης οι υποψήφιοι απογοητεύονται και σταματούν, απομονώνονται από το κοινωνικό περιβάλλον, δεν χρησιμοποιούν όλα τα μέσα αναζήτησης εργασίας ή προσπερνούν πληροφορίες για την εύρεση εργασίας και την ανάπτυξη προσόντων

Σκόρπιες λέξεις για επαγγελματική επιτυχίαΣτόχος της συμβουλευτικής:

Στόχος της συμβουλευτικής είναι η α) ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, θετικών σκέψεων, αισιοδοξίας, συναισθηματικής νοημοσύνης, β) ανάπτυξη δεξιοτήτων εύρεσης της εργασίας γ) διασύνδεση με φορείς της αγοράς εργασίας.

Φάσεις Ομαδικής Συμβουλευτικής Ενδυνάμωσης

Στην πρώτη φάση ο σύμβουλος, αυτοπαρουσιάζεται και δίνει πληροφορίες για την δική του επαγγελματική πορεία (αδυναμίες, ευκαιρίες, απειλές, τυπικά προσόντα, πορεία επαγγελματικής ανάπτυξης κ.α). Έπειτα καλεί τους ωφελούμενους να αυτοπαρουσιαστούν και να δώσουν τις πληροφορίες που θέλουν να μοιραστούν για την επαγγελματική τους πορεία, εμπειρίες απόρριψης κτλ.

Στην δεύτερη φάση δίνονται στους ωφελούμενους, ασκήσεις αντικειμενικής εικόνας των δυνατοτήτων. Ο σύμβουλος χρησιμοποιεί ένα τεστ προσωπικότητας που αξιολογεί συγκεκριμένες ικανότητες της προσωπικότητας.

Στην τρίτη φάση βάσει των αποτελεσμάτων παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση συμβουλευτικής σε θέματα εκπαίδευσης και εργασίας. Είναι μια στενευμένη προσέγγιση σε θέματα κατάρτισης ή reskilling που πραγματοποιούνται σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Δήμων σε περιφερειακό επίπεδο, με παράλληλη αναγνώριση και πιστοποίηση των αποκτηθέντων προσόντων της μη-τυπικής μάθησης. Επίσης γίνεται μια στοχευμένη διαδικασία εύρεσης εργασίας μέσα από κόμβους με δυνατότητες διασύνδεσης με τα επιμέρους τοπικά δίκτυα, η οποία θα περιλαμβάνει ενημερωτικό υλικό με διαδρομές επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης καθώς και εναλλακτικών εκπαιδευτικών και εργασιακών επιλογών.

Σκόρπιες λέξεις για επαγγελματική επιτυχία

Στην τέταρτη φάση συζητούνται ενώπιον όλων οι επιλογές και τα ευρήματα τα οποία προσφέρουν στους ωφελούμενους ευκαιρίες πειραματισμού, αυτογνωσίας και προβληματισμού.

Λεωνίδας Θεοδωρακόπουλος
Υπεύθυνος Γραφείου Διασύνδεσης – Ομάδα ΕΚΟ