Μελέτη περίπτωσης Συμβουλευτικής: Ατομική Ενδυνάμωση.

Δημοσιεύτηκε από τον/την socialwelfare στις

Σκόρπιες λέξεις για επαγγελματική αποκατασταση

Φάσεις Ατομικής Συμβουλευτικής Ενδυνάμωσης

Σκόρπιες λέξεις για επαγγελματική αποκατασταση

Στην πρώτη φάση ο σύμβουλος,
ακούει και μελετάει τις ατομικές ανάγκες και τις προσδοκίες του ωφελούμενου.
Κατόπιν, βάσει αυτών που ακούει ανιχνεύει και καταγράφει το σύνολο των
δεξιοτήτων και των ικανοτήτων και των στάσεων του ωφελούμενου.  Σε δεύτερη φάση ο σύμβουλος δημιουργεί ένα πλαίσιο
με διάφορες ευκαιρίες και πρωτοβουλίες που μπορεί να επιδιώξει ο ωφελούμενος
για να αποκτήσει καινούριες ικανότητες και δεξιότητες ή να βελτιώσει τις ήδη
υπάρχουσες. Σε αυτή την φάση ο σύμβουλος προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τις
αντιλήψεις, τις στάσεις και την κουλτούρα του ωφελούμενου. Αυτό έχει ως στόχο
την αλλαγή εικόνας του. Εφόσον αυτά αξιολογηθούν από τον σύμβουλο, θα
δημιουργήσει ένα ατομικό σχέδιο δράσης για να μπορεί να αξιολογεί την πορεία
του. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τις δράσεις που θα αφορούν την κοινωνική
και την εργασιακή ένταξη.

Διαδικασία:

Επιλογή μέρους για ατομική
συνέντευξη: Το γραφείο του συμβούλου

Ενδυνάμωση της σχέσης μεταξύ του
συμβούλου για την εμπιστευτικότητα των στοιχείων καθώς και να αποφυγή των
διακρίσεων σε σχέση με την διαφορετικότητα της κουλτούρας

Δημιουργία «συμβολαίου» που
διασαφηνίζονται η σωστή διενέργεια των ατομικών συμβουλευτικών. Αυτό περιέχει
τις λεπτομέρειες σχετικά με τις ώρες προσέλευσης, τον τόπο διεξαγωγής και την
διάρκεια της κάθε συνεδρίας.

Η τεχνική συγκέντρωσης
πληροφοριών : Αναζήτηση του προβλήματος-Αιτήματα από τον ωφελούμενο-Καταγραφή ιστορικού-Καταγραφή
συγκεκριμένων δεξιοτήτων στοιχείων αι γνώσεων του ωφελούμενου.

Γραφείο εργασίας

Στην επόμενη φάση γίνονται
γνωστές στον ωφελούμενο

Α) οι ευκαιρίες μάθησης στην
τυπική εκπαίδευση, ή οι ευκαιρίες κατάρτισης ή απόκτησης συγκεκριμένων
δεξιοτήτων που μπορεί να έχει, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσδοκίες του

Β) οι ευκαιρίες με υπηρεσίες
κοινωνικής φροντίδας και υγείας

Γ) Συμβουλευτική για δομές
υποστήριξης για νέους επιχειρηματίες και για επιχειρηματικότητα ή ευκαιρίες
απασχόλησης ανάλογα με τις προσδοκίες του.

Δ) Ο σύμβουλος πρέπει να
βεβαιώνει τον ωφελούμενο ότι έχει ικανοποιήσει τους στόχους που είχε αρχικά από
την συμβουλευτική του, να βεβαιωθεί ότι δεν έχει άλλα αιτήματα και ότι
βρίσκεται πάντα διαθέσιμος για καινούρια αιτήματα.

Ε) Αξιολόγηση του ωφελούμενου: Συνεχή μετα-παρακολούθηση για τις ενέργειες και αλλαγές που έχουν επιτευχθεί από τον ωφελούμενο. Δηλαδή, αν επιτεύχθηκαν οι λόγοι για τους οποίους έκανε την συμβουλευτική, παρέμβαση αν είναι απαραίτητο και βελτιώσεις αν χρειαστεί. Αν το αίτημα του ωφελούμενου φαίνεται να μην έχει ικανοποιηθεί πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία της συμβουλευτικής.

Λεωνίδας Θεοδωρακόπουλος
Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Πατρών
Ομάδα ΕΚΟ