Μελέτη περίπτωσης Συμβουλευτικής: Ομαδική Συμβουλευτική

Δημοσιεύτηκε από τον/την socialwelfare στις

Ομαδα ατόμων που συνομιλεί

Φάσεις Ομαδικής Συμβουλευτικής Ενδυνάμωσης

Στην πρώτη φάση ο σύμβουλος, χρησιμοποιεί ως ψυχομετρικό εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο ως επικουρικό μέσο  για τη διερεύνηση ενδιαφερόντων, δεξιοτήτων, και προσωπικών αξιών κ.τ.λ.. Κατόπιν, βάσει αυτών που ακούει ανιχνεύει και καταγράφει το σύνολο των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων και των στάσεων του ωφελούμενου.  Σε δεύτερη φάση ο σύμβουλος δημιουργεί ένα πλαίσιο αλληλοσεβασμού και αλληλεγγύης προκειμένου να δημιουργηθεί ένα φιλικό κλίμα εμπιστοσύνης. Τέλος με την βοήθεια ενός project, οι εκπαιδευόμενοι με την τεχνική του παιχνιδιού ρόλων, προσομοιώνουν τους ρόλους σε μια επιχείρηση. Τέλος, συζητούνται ενώπιον όλων οι λόγοι των επιλογών και τα ευρήματα.  Τα οποία προσφέρουν στους ωφελούμενους ευκαιρίες πειραματισμού, αυτογνωσίας και προβληματισμού

Ομαδα ατόμων που συνομιλεί

Διαδικασία:

Επιλογή μέρους για την ομαδική συμβουλευτική: Το γραφείο του συμβούλου

Ο σύμβουλος αρχικά δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων, το οποίο θα εμπνέει στους εκπαιδευόμενους συναισθηματική ασφάλεια, άνεση, εμπιστοσύνη και θα προάγει τον αλληλοσεβασμό, την αλληλοκατανόηση, την αλληλεγγύη και το ομαδικό πνεύμα. Έτσι, ο σύμβουλος ξεκινάει με τις προσωπικές του πληροφορίες, την ιδιότητα του και μια σύντομη αναφορά στο βιογραφικό και τα ενδιαφέροντα του. Κατόπιν, καλεί και τους εκπαιδευόμενους να κάνουν το ίδιο πράγμα. Στην συνέχεια, αναλύει τον σκοπό της συμβουλευτικής και την διαδικασία με την οποία θα συνεχίσει.

Η τεχνική συγκέντρωσης πληροφοριών : Ερωτηματολόγιο που αξιολογεί ενδιαφέροντα, δεξιότητες, προσωπικές αξίες. Επίσης υπάρχουν ερωτήσεις με τα τυπικά προσόντα του ωφελούμενου.

Η επόμενη φάση περιέχει τα εξής:

Α) Ενδυνάμωση της ομάδας- Δέσμευση μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα συμβόλαιο με το τι θα ήθελαν να ισχύει μεταξύ της ομάδας, π.χ. αλληλοεκτίμηση, αλληλοσεβασμός. Έτσι, καλεί τους εκπαιδευόμενους  να αποδεχθούν τους κανόνες λειτουργίας της ομάδας.

Β) Δημιουργία ομάδων με τρία ή τέσσερα άτομα ανάλογα με το μέγεθος του αριθμού των ωφελούμενων

Γ) Υλοποίηση project των ομάδων με θέμα: Η επιχείρησή μου

Δ) Κάθε ομάδα καλείται να δημιουργήσει μια εικονική επιχείρηση και να εξηγήσει τους λόγους επιλογής, τους ρόλους όλων των εργαζόμενων

Ε) Στη τελική φάση της αξιολόγησης θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν ελεύθερα όλες τις παρατηρήσεις τους, τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές για την υλοποίηση αυτού του project

Λεωνίδας Θεοδωρακόπουλος
Υπεύθυνος Γραφείου Διασύνδεσης – Ομάδα ΕΚΟ