Μαθαίνω να διαχειρίζομαι το φόβο και το άγχος της εξεταστικής

Δημοσιεύτηκε από τον/την socialwelfare στις

Κορίτσι που διαβάζει

Κορίτσι που διαβάζειΈφτασε η στιγμή της εξεταστικής. Ο φόβος και το άγχος των φοιτητών είναι συναισθήματα που εκείνη την περίοδο τους περικυκλώνουν. Η σκέψη και μόνο του διαβάσματος, της οργάνωσης σημειώσεων, της συγκέντρωσης και αφοσίωσης ώστε να ανταπεξέλθουν ορθά στην κάθε εξέταση, δημιουργούν φόβο. Είναι απόλυτα φυσιολογικό κατά τη διάρκεια του διαβάσματος και πόσο μάλλον της εξέτασης, ο φοιτητής να καταβάλλεται από το συναίσθημα του άγχους και της φοβίας, ότι μπορεί ίσως να αποτύχει, ότι δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένος να δώσει το μάθημα ή η επίδοση του να μην είναι αυτή που περίμενε, όμως χρειάζεται μεθοδικότητα και οργάνωση για να τα καταφέρει.

Στην προσπάθεια του αυτή λοιπόν οι αρνητικές σκέψεις πρέπει να λιγοστεύουν, να σκέφτεται πιο θετικά προσπαθώντας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Είναι πολύ σημαντικό o προγραμματισμός να υπάρχει από την πρώτη στιγμή. Και όταν αναφέρουμε τη λέξη “προγραμματισμός” εννοούμε όχι μόνο του διαβάσματος, αλλά και της καθημερινότητας του φοιτητή την περίοδο αυτή. Έχοντας φτιάξει ένα κατάλληλο και σωστό πρόγραμμα καθημερινότητας και προετοιμασίας, θα μπορεί να ανταπεξέλθει πιο ορθά.

Για να είναι πιο αποτελεσματική η εξεταστική, οφείλει να είναι συγκεντρωμένος στην ανάγνωση, ώστε η κατανόηση και η απομνημόνευση της ύλης του εκάστοτε μαθήματος να γίνεται στο καλύτερο δυνατό και να κάνει συχνές επαναλήψεις, προχωρώντας με το διάβασμα του.

Επιπρόσθετα, είναι πολύ σημαντικό κατά τη διάρκεια του διαβάσματος και του χρονοδιαγράμματος που έχει φτιάξει ο φοιτητής να υπάρχουν ενδιάμεσα διαλείμματα, ώστε να αποφορτίζεται και να συνεχίζει ύστερα ακόμα πιο δυναμικά και συγκεντρωμένα το διάβασμα.

Σημαντικός βέβαια είναι και ο ρόλος της καλής διατροφής και της ξεκούρασης, ενώ στην παραγωγικότητα του διαβάσματος μπορεί να συνδράμει και η ακρόαση χαλαρωτικής μουσικής.

Κι όταν φτάνει η στιγμή της εξέτασης, ο φοιτητής προσηλωμένος στο στόχο του και στο γραπτό του, χωρίς να παρασύρεται από ερεθίσματα τριγύρω του, παίρνει βαθιές ανάσες, διαβάζει τα θέματα και ξεκινά να απαντά στα ερωτήματα.

Καπνίση Αικατερίνη
Κοινωνική Λειτουργός MΕd
Κοινωνική Μέριμνα Πανεπιστημίου Πατρών